Karims Rašids un sadzīves tehnika “Gorenje”

“Gorenje” ir uzņēmums ar ambiciozu redzējumu un neparastu pieeju. Sadzīves tehnikas, kura ir paredzēta mājām, segmentā, tā visu laiku cenšas būt pirmā. Tā cenšas pirmā savas ierīces izrotāt ar Swarovski kristāliem, tā cenšas pirmā uzaicināt visā pasaulē slavenus dizainerus un piedāvāt pircējiem izmeklētas ierīču kolekcijas.

“Pēdējā pirmizrāde – sadarbības rezultāts ar Karimu Rašidu. Rezultāts ir tikpat spožs , kā autora zvaigzne”.

Slavenais dizaineris Karims Rašids dzīvo Ņujorkā. Par viņu, mēs droši varam teikt, ka savā paaudzē viņš ir viens no auglīgākajiem meistariem. Viņu var droši nosaukt par “dzīvo leģendu”, jo viņa skaitā ir vairāk nekā 3000 ideju, kuras tika iemiesotas masveida produkcijas ražošanā, 300 no tām, tika piešķirtas prēmijas un apbalvojumi. Viņš ir strādājis vairāk nekā 35 pasaules valstīs. Viņa talantam nav žanra robežu. Viņš ir radījis gan mēbeles, gan arhitektūras ansambļus, gaismekļus, galda piederumus un tagad ir ķeries klāt sadzīves tehnikai.

No apaviem līdz gigantiskam krēslam – skulpturāls un azartisks, noapaļots un spožs, moderns un svaigs, tāds ir Karima Rašida stils, kurš pilnībā ir pielāgojies mūsdienām un nākotnei. Dizaineris sadarbojas ar pazīstamiem prestižiem zīmoliem – Issey Miyake, Alessi, Prada, Sony, Umbra un Bozart, viņš ar apbalvots ar starptautiskām balvām. Viena no tām viņam ir piešķirta par viesnīcas Semirasis, kura atrodas Atēnās, rekonstrukciju.

“Dizains ir svarīgs apkārtējai pasaulei, mūsu ikdienas dzīvei, visam, kas ir mums apkārt. Visam ir jābūt ietērptam skaistā formā, sākot ar lidmašīnas salonu, šampūna pudelīti un naudas banknotēm. Mums jāpadara skaistāku ikvienu mūsu planētas stūrīti”.

Karims Rašids ir vairākkārtējs prēmiju Chicago Athenaeum Good Design, , IDSA Industrial Design Excellenct Award, Red Dot Design Award, I. D.Magazine Annual Design Review uzvarētājs. Viņš bieži lasa lekcijas un piedalās konferencēs, kurās propagandē dizaina lielo nozīmi mūsu ikdienas dzīvē.

Sadarbība ar Gorenje deva Karimam Rašidam brīnišķīgu iespēju realizēt savu sen loloto sapni – veidot dizainu vienkāršiem sadzīves priekšmetiem, bet it īpaši sadzīves tehnikai, sintezēt savas idejas kopā ar augsti attīstītām tehnoloģijām, radīt pirmklasīgu ierīču kolekciju, kura būs spējīga aizskart patērētāja jūtas.

“Es jau sen gribēju strādāt ar tehniku. Varu teikt, ka man ir liela pieredze pārdomāt ikdienišķo. Mēs visi, bieži vien samierināmies ar ierastajiem arhetipiem. Bet tā darīt nedrīkst, vajag cīnīties, tāpēc ir vajadzīgs dizains”.

Gorenje arī ir ļoti priecīgi par sadarbību ar Karimu Rašidu, tāpēc, ka nav iespējams neizjust viņa apburošo harizmu un neiespaidoties no viņa drosmīgajiem lēmumiem. Piemēram, lai izveidotu elegantu krāsu apskatu, dizainers izmantoja gaismas diožu tehnoloģijas, kurām, pēc vispārpieņemtās atzinības pieder apgaismes tehnoloģiju nākotne.

Dizainerim piemīt neapstrīdams talants, ilglaicīgu materiālu pielietošana, augstvērtīga apstrāde, visi šie faktori ir palīdzējuši noformēt inovatīvu Gorenje Karim Rashid kolekciju. Tai ir interaktīvas un tīras līnijas un tā ir funkcionāla. Par savienojošiem elementiem šajā kolekcijā kļuva vertikālo gaismas diožu apgaismojums un raksturīgs, grafisks ornaments.
Grafikas elementi atkārtojas uz paneļiem, bet tvaika nosūcēja skapim gaismu var mainīt ar vienu pieskārienu un līdz ar to, piešķirt telpai vajadzīgo noskaņojumu, kurš ir atbilstošs situācijai un garastāvoklim. Citiem vārdiem sakot, jums nav jāpielāgojas situācijai, labāk, lai situācija pielāgojas jums.

“Unikāls dizains – tā nav vienīgā katras ierīces priekšrocība”.

Piemēram, ļoti raksturīga ir arī forma, maksimāli ērtā ierīču lietošana. Cepeškrāsni HomeMade darbina izmantojot skārienjūtīgo displeju un jauno programmas moduli Direc Touch. Displejs ir jauns, patentēts programmas modulis – revolucionārs jaunums ar skārienjūtīgo vadīšanu. Ar tā palīdzību ir ļoti vienkārši sekot visām vajadzīgajām funkcijām.

Kolekcijā vēl ir daudz modernu un nepieciešamu ierīču, kuras pateicoties Karimam Rašidam ir pārvērtušās par īstiem mākslas darbiem, neskatoties uz to ka dizains tām ir izveidots samērā vienkāršs. Karimam ir svarīgi saprast mūsdienu pircēju, pilnveidot un radīt priekš viņa jaunus produktus.