Pasaulē slavenākie dizaineri (otrais turpinājums)

Kelvins Kleins

Brīvības pilno 70. gadu beigās, slavenais dizaineris Kelvins Kleins, tieši tāpat kā Rojs Holstons, “dziedāja savas slavas dziesmas” glamūra pilnajam disko stilam. 1978. gadā, Kelvins Kleins, viens no pirmajiem modes pasaulē sāka skatēs piedāvāt “dizaineru džinsus”. Bikses lieliski pasvītroja auguma līnijas un unikālais, neatkārtojamais fasons, viņam atnesa ne tikai slavu, bet arī miljonus. Arī turpmākajos gados, Kelvins Kleins, saglabāja savu popularitāti. Par Kelvinu Kleinu varam teikt, ka viņš ir iemantojis skandalozas personības slavu. Viens no vislielākajiem skandāliem ir saistīts ar Leonardo da Vinči gleznu, kurā ir attēloti apustuļi. Kelvins Kleins gleznas motīvu izmantoja par pamatu savai reklāmai, tikai apustuļu vietā uz reklāmas plakāta bija attēloti puskaili puiši un meitenes. Vienīgais viņu apģērba gabals bija tikai džinsi. Sarežģītu tiesas prāvu rezultātā, Kelvinam Kleinam tika piespriests samaksāt baznīcai soda naudu un tās apmērs bija viens miljons dolāru. Bet…reklāmas kampaņas efekts bija vēl lielāks. Visai drīz dizaineris izlaiž jaunu, tam laikam unikālu kolekciju, kura der abu dzimumu pārstāvjiem. Mūsdienās, Kelvinu Kleinu, nopelnīti uzskata par stila “unisex” radītāju.

Kristiāns Diors

Lasot leģendārā, Kristiāna Diora, biogrāfijas lappuses, nevar beigt brīnīties par viņa neizsmeļamo optimismu, neatlaidību un māku sākt visu no sākuma kaut uz “līdzenas vietas”. Slavenais franču dizaineris ir dzimis 1905. gadā. 1947. gadā, pēc Otrā Pasaules kara, notika pirmā viņa kleitu un kostīmu skate, kura sieviešu modē izraisīja visīstāko revolūciju. Viņa kolekcija atgriezās pie veclaicīgajiem modeļiem ar kupliem svārkiem, ar plecos kuplām piedurknēm. Sliktu slavu, Kristiāns Diors, nopelnīja kara laikā sadarbojoties ar nacistiem, jo tajā laikā viņš šuva tērpus nacistu sievām un Francijas nodevējiem. Bet, neskatoties uz to, tieši Kristiānam Dioram, izdevās sievietēm vēlamā “zieda tēlu” iemiesot apģērbā, kura neatņemama sastāvdaļa bija sašaurinātā jostas vieta. Visā pasaulē slavenais dizaineris mira 1957. gadā, 52. gadu vecumā. Viņa vārds, modes pasaulē, saglabāsies mūžīgi, jo vārds Diors vienmēr būs saistīts ar modes maģiju un neticamām, tās atdzimšanas spējām.

Elza Skiaparelli

Itāliešu izcelsmes, sieviete – dizainere kļuva slavena pateicoties savai milzīgajai mīlestībai pret sirreālismu. Viņa mācēja lieliski izmantot vienkāršas lietas savos neatkārtojamajos un tajā paša laikā tik ļoti familiārajos apģērba dizainos. Viņas izgudrotā koši rozā krāsa, kura tika saukta par “šokējoši rozā”, palīdzēja Elzai vairot viņas popularitāti. Elza ir dzimusi 1890. gadā, Romā. Viņas māte bija aristokrāte, bet tēvs – inteliģents, bet jauno sievieti nemaz nesaistīja augstāko aprindu dzīve. Viņas nerimtīgās slāpes eksperimentēt un atklāt ļoti labi ir redzamas viņas dzejoļu krājumā, kuru viņa laidā klajā, vēl esot pusaudzes vecumā. Šis gājiens, vecākiem lika, ne pa jokam, apvainoties. Nākamo dizaineri gaidīja bargs sods – viņa aizsūtīja uz klosteri. Neskatoties uz tādu vecāku lēmumu, jaunā Elza, bija pārliecināta, ka viņai no turienes ir jātiek projām, tāpēc, viņa pieteica bada streiku. Ideja izrādījās pareiza un viņu no klostera atbrīvoja. Viņas nevaldāmo raksturu nav iespējams aprakstīt. Jau 20 gados, Elza aizbēga no mājām uz Londonu. Tur neviens viņu nezināja un neviens viņu nepieskatīja. Brauciena laikā uz Ņujorku, sieviete iepazinās ar mākslinieku grupu, mazliet vēlāk viņa, kopā ar viņiem devās uz Parīzi. Laika posmā no 1927. gada līdz 1940. gadam, Elza ieguva nopietnu slavu, pateicoties savām atklātajām un pārdrošajām idejām dizainā. Visai drīz, Parīzes iedzīvotāji, iemīlēja viņas neparastos svīterus, kleitas un aksesuārus. Viņas dizains bija absolūti neatkārtojams. Tajā katru reizi tika izmantoti izaicinoši elementi – ribas, skeleta kauli, kuri bija izgatavoti no speciālām šņorēm. Bet tajā paša laikā, apģērba fasons, no citiem atšķīrās ar stingrību un atturību. Viņai izdevās panākt to, ko nebija izdevies nevienam citam. Elza savos modeļos lieliski apvienoja jaunievedumus un konservatīvismu. Patiesībā, modelētājas apģērbus varēja ļoti viegli dublēt, atšķirībā no viņas, vērā ņemamās konkurentes Koko Šaneles. Otrā Pasaules kara laikā, māksliniece dzīvoja Ņujorkā, bet pēc tam atgriezās Parīzē, kur viņu ļoti silti sagaidīja pilsētas iedzīvotāji. Pēckara garastāvoklis ļoti stipri ietekmēja modes pasauli, bet tikai ne Elzas modes pasauli. Viņa nevarēja šūt sev tērpus “praktiskākus un vienkāršākus” un tas nevarēja neatstāt iespaidu uz viņas ienākumiem. 1964. gadā, viņa bija spiesta slēgt Modes Namu. Neskatoties uz to, viņas gūtie panākumi modes pasaulē, vēl joprojām iedvesmo un pārsteidz daudzus jaunos dizainerus.