Patrīcija Urkiola

Patrīcijas Urkiolas vārds ir zināms daudziem, jo viņa pieder pie pasaulē slavenākajiem interjera dizaineriem. Patrīcija ir kā viesuļvētra, viņai piemīt neizsakāms spēks un ātrums. Šīs īpašības, arī palīdzēja viņai sasniegt pasaules dizaina virsotnes. Parasti, šo vietu ieņem vīrieši, bet sievietes parādīšanās vienmēr izraisa izbrīnu. Patrīcijas gadījumā, viņas nopelni ir neapstrīdami.

2004. gadā, Milānas mēbeļu salonā notika pirmizrāde, kurā tika demonstrēti, vairāk nekā 44, Patrīcijas projektētie priekšmeti. Gadu vēlāk, tiem pievienojas seši krēsli, pieci galdi, četri dīvāni, divas gultas, viena lampa, viens šūpuļtīkls un viens pulkstenis. Pasaules Muzejā viņas patstāvīgās kolekcijas jau tagad tiek visu laiku papildinātas. Lampa Bague no Foscarini, kura ir izgatavota no perforētā metāla ar silikona pārklājumu un krēsls Fjord no Moroso, kuri pēc savas formas atgādina kalnu reljefu, ir izstādi nevis kur pagadās, bet slavenajā Mūsdienu Mākslas Muzejā Ņujorkā.

Ja sēžot krēslā Fjord jūs ieņemsiet parasto sēdēšanas pozu jums būs neērti, bet lai sajustos ērti, jums noteikti vajag ieņemt asimetrisku pozu, lai atbalstītos pret atzveltni, kurš ir novietots sāņus un vienīgo roku atbalstītāju. Daudzi uzskata, ka nākotnes dizains būs asimetrisks.

“Sieviete dizainam piešķir vairāk veselā saprāta. Nākotnē dizains vairs nebūs simetrisks. Ja krēsla labā puse atgādina krēsla kreiso pusi, dzīve apstājas. Mēbeles vajag nošķirt no mums un iedomāties ka tās ir milzīgās pasaules daļa”.

Patrīcijas veidotos darbus kopē. Pēc tam, kad itāļu fabrika Moroso izlaida sofu Lowland, tirgus tika pārpildīts ar dīvāniem – dubultniekiem. Vienu brīdi, pat taisījās modeli izņemt no ražošanas.

Patrīcijai Urkiolai ļoti paveicās ar skolotājiem. Tā bija slavenā dizainere Achille Castiglioni un Vico Magistretti. Patrīcijai Urkiolai ļoti paveicās arī ar vecākiem – viņā rit austriešu un basku asinis. Tās pasvītro viņa rakstura plašumu un neparedzamību. Patrīcija ar lepnumu atzīmē: “Es neesmu Vidusjūra, es esmu Atlantija” un savu stāstu smejoties papildina : “Basku sievietes ir vienkārši drausmīgas, viņām vienmēr par visu ir savs spriedums. Mūsu ģimene visas sievietes ir ļoti kategoriskas, atnāks pie jums uz mājām un divu sekunžu laikā pateiks visu, kas viņām nepatīk, bet izdarīs to tā, ka nevienu neapvainos.”

Patrīcija Urkiola sadarbojas ar visā pasaulē pazīstamiem uzņēmumiem – Moroso, Lissoni Associati, Agape, Alessi, Roberto Torretta, B&B, Somma, De Padova, Sand, De Vecchi, Marks and Spencer, Driade, Foscarini, Kartelli, San Lorenzo, MDF, Molteni, Knoll. Patrīcija māk pārliecināt ražotājus, ka vajag iziet ārpus tradicionālo un standarta lietu robežām.
Viņai bieži vien lūdz izdarīt vienu, bet viņa piedāvā izdarīt pavisam kaut ko citu. Interesantākais ir tas, ka rezultāts visus apmierina. Patrīcija bija ļoti pārsteigta, kad pārrunu laikā ar slaveno itāļu uzņēmumu B&B Italia uzzināja, ka uzņēmumu vada tikai vīrieši. To uzzinājusi, viņa piedāvāja viņiem kaut ko “kuplu”, kā viņa pati. Kad Patrīcija par to stāsta, viņa izteiksmīgi pliķē sevi pa gurniem.

“Man likās, ka visa uzņēmumu produkcija, it īpaši Antonio Čerutti darbi, ir pārāk eleganti un pat izsmalcināti. Es nolēmu, ka negribu veidot kaut ko tik smalku un tāpēc nolēmu “pievienot kilogramus”. Tā radās kolekcija Fat – Fat – vēderaini pufi un gultas ar apjomīgiem un mīkstiem karkasiem. Negaidīti izvēloties audumu mēbeļu apvilkšanai vai kādam citam segumam, viņa vienmēr izdodas uzminēt patērētāju vēlmes. Patrīcija, priekšroku dod sintētiskiem audumiem, kuri tiek ražoti izmantojot jaunākās tehnoloģijas.

Patrīcijai nepatīk atkārtoties. Kad kompānija Driade lūdza viņai konstruēt krēslus, viņa atbildēja, ka negrib izmantot tehnikas, kuras kādreiz jau ir izmantojusi priekš citiem pasūtītājiem. Un pajautāja: “Ko tādu jūs mākat, ko nemāk citi? “.
Viņai atbildēja, ka viņi var ražot pītās mēbeles Indonēzijā. Tā pasaulē nāca krēsli Pavo, kuri ir ražoti no rotangas un krāsotā metāla

Patrīcijas kredo ir komforts. Viņas specializācija – “sēdošās vietas” un viss kas ar tām ir saistīts, turklāt, viņa neizgatavo lietas, kuras kā muzeja eksponātus vajag turēt aiz stikla. Katru no saviem projektiem Patrīcija uzskata par vislabāko. Pirms kāda priekšmeta radīšanas, viņa vienmēr iedomājas, kur tieši tas atradīsies un kā to būs iespējams lietot. Tieši tāpēc, visi viņas darbi sanāk pabeigti un tiem ir nevainojama kvalitāte.